kolmapäev, 10. november 2010

LISA 2. VALIK MÄNGE LOODUSÕPPERAJALE.

LOODUST AVASTAMAS
Eesmärk: 1)laps tunnetab ühendusstunnet loodusega.
2) laps kombib
3)laps kirjeldab, kasutades erinevaid omadussõnu.
4) laps kasutab omadussõnu lauses.
Käik: Sule silmad! Õpetaja annab igale lapsele pihku mõne loodusliku eseme. Laps kombib eset käega, põsega, kõrvaga, sõrmedega. Seejärel kirjeldab, mida ta tundis: sile, kare, karvane, pehme, kõva, lühike-pikk, ümmargune, kandiline, raske, kerge, soe, külm....

KORJAMINE
Eesmärk: tähelepanu, kiiruse, väljendusoskuse areng.
Käik: 1. ülesanne lastele: Korja metsast kindel arv esemeid (nt käbi). Seejärel teha torn või mõni muu kujund, pilt, kompositsioon. Koosta sellest, mis tegid väike jutuke.
2. ülesanne: Joonista meisterdatud töö paberile ka.

MAAKERA ENDA ÜMBER
Eesmärk: tähelepanu, kirjeldus- aj eneseväljendusoskuse, võrdlemisoskuse areng.
Käik: Laps ringjoone keskpunktiks – ta joonistab kannaga enda umber jala raadisuses ringjoone. Otsi enda ümbert ringjoone seest erinevaid taimi, loomi. Räägi, mida leidsid, kirjelda.

MÄNGULISED VÕTTED:

kallistan oma puud (igal lapsel on oma puu, omal vabal valikul).
Heida selili, pane jalad vastu puud-nagu vaataksid telekat. Jutusta, mida näed!
Otsi auguga leht, vaata läbi augu maailma (see on nagu luup).
SALAJUTT- võta kahe käega puu ümbert kinni. Pane kõrv vastu puud aj kuula, mida puu mulle jutustab.
Reis mööda puud – istu mööda puud. Istu puu juurde ja sule silmad. kujutle mõtteis ette reisi mööda puud.
puu mõõtmine – mitu last peab kätest kinni võtma, et puu ümbermõõtu võtta.
Istu maha oma puu juurtele. Sule silmad ja kujutlete oma puud erinevatel aastaaegadel. Nt. mõtle, et võrele paistab päike, seal on lumi jne.
Istu maha ja joonista kõik, mis hääli loodusest kuuled(joonista nt. papptaldrikule.)
Värvi looduse värvidega (lilled, lehed jne, mida ümbrusest leiad).
LAPITEKK – joonista siledale maapinnale ruudustik:
1) iga ruut täida erineva loodusliku materjaliga
2) igas ruudus erinevat värvi looduslik materjal
3) igas ruudus erinevad lilleõied, lehed jne.
LÕHNAPÜHA – iga laps korjab loodusest oma purki midagi, mis lõhnab. Ta tutvustab teistele oma purgi lõhna. Teised arvavad ära, mis lõhnab.
LOODUSORKESTER – korjata erinevaid materjale, mis tekitavad heli. Mängitakse teistele ette. Moodusta loodusorkester, mille saatel laulda, tantsida.
LOODUSE RUUT – igale lapsele 1m²maad. Ruudust otsi kõik, mis meeldib.
OKSAD – KUNSTITEOSED
1) korja maast 2 suuremat oksa, ühele riputa midagi looduslikku, teisele oksale loodusesse mittekuuluvad materjalid.
2) iga laps otsib endale oksa ja kaunistab selle loodusliku materjaliga.
Istu seljaga vastu puud. Sule silmad, kuula erinevaid hääli loodusest. Kirjelda neid. Joonista hääled.
Korja loodusest kõik vikerkaare värvid, reasta õiges järjekorras.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar